Om Julen^^

Tja!!
Nu ska jag skriva/berätta vad jag gjorde under juldagarna, 
Måndag (23/12) åkte jag, pappa och mamma upp till Norge för att fira jul med mammas släkt där ifrån. När vi kom fram fick vi lasagne till middag, mycket gott.  På kvällen satt vi bara och snackade. Har inte träffat dem på över två år! 
Tisdag (Julafton) på morgonen gick vi en lång runda och sen på eftermiddagen fixade alla sig inför kvällen. På julbordet så hade vi båda svensk och norsk julmat. Tomten kom också även om vi var i norge. Jag är väldigt nöjd med julklapparna som jag fick. Bland annat, pengar, smycken, två böcker, smycken, en parfym och lite annat. 
Onsdag (25/12) åket alla ungdomarna iväg och klättrade mycket roligt. Men det känndes i armarna efter med det var endå skönt. Sen till middag var det pinnekött (norska julmat) som jag har längtat efter, det går inte att få tag på här i sverige. Vilket är jätte synd. 
Torsdag (26/12) hade vi bara till at åka hem. De var sex timmar att åka.På vägen hem körde vi innom Göteborg för att äta middag. Vi var hemma runt 22 tiden. Det var super mysigt att fira jul i år och det var extra mycket julstämmning när med kom upp till norge. Tyvärr var det bara blötsnö som fanns där uppe. Men allt ihopa, stämmningen, männisorna och lugnet skapade det mycket mer julaktigt. Hoppas att ni får en fortsatt bra Fredag. 
 
Kram Rebecca

Kommentera här...

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0