Dubai^^

Tja!!
Igår kom jag hem ifrån en helt fantastisk vecka i Dubai. Var hemma ungefär vid 23:00. Flyg resan hem var bara dry och jobbig. Vi flög där ifrån vid typ 18:00 och sen skulle det bara ta 6 timmar. Men i och med att Dubai är 3 timmar framför så blev det att vli flög i typ 9 timmar, eller ja typ... Väl hemma så gick jag och la mig direkt.
 
Vi åkte iväg den 25 på Tisdagen. När vi kom dit få åt vi lite middag och sen gick vi och la oss. Vilket var sönt för att jag gick upp vid 05, svensk tid.
Onsdagen (26/12) bara chillade vi vid stranden, badade  och solade.
Torsdagen (27/12)  åke vi in till själva Dubai och in dit var det en timmes bilresa.Där inne kollade vi massor av severdheter typ dubai mall (världens största shoping center), burj khalifa (ett väldigt högt torn. Hela 124 våningar), marina och lite annat.
Fredagen (28/12) var vi bara på hotellet och hade det skönt och badade mycket. Det var mella 25 och 30 grader. I vattent var det 25 och i en av alla poolorna var det undefär 30, tror jag.
Lördagen (29/12) tog vi en gajdad tur in till Dubai. För fick vi se andra severdheter som Burj Al Arab och några marknader. Det var väldigt trevlig. På slutet så var det 4 timmars shopping på mall of the emirates. Där den berömda skidbacken finns.
Söndagen (30/12)  var vi också bara "hemma" på hotellet och solade och badade.
Måndagen (nyårsafton) på dagen så chillade vi bara. På kvällen så var det galmiddag med mossar vad mat dricka och trevligt sällskap. På tålvslaget så var det mycket raketer som smälldes och då skålade vi in 2013.
Tisdagen (igår) hade vi bara till att resa. Vi solade lite innan taxin kom och häntade oss och körde till flygplatsen. Sen var vi där nästan 3 timmar innan vi skulle åka. Hoppas att ni får en fortsatt bra Onsdag.
 
Kram Rebecca

Kommentera här...

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0